BLOG 3: CARNAVAL 2020 🥳 !

06 maart 2020

CARNAVAL!

Carnaval 2020! Geweldig, gaaf, uitdagend, vooral heeeeelĀ  leuk!! Net een paar dagen voor carnaval kregen wij helaas het bericht door dat het geplande event werd gecanceld. Het gebouw waar het event plaatsvond was niet in orde opĀ  basis vanĀ  brandveiligheid. Brandweer heeft tezamen met de gemeente een beslissing moeten nemen ter bescherming van de bezoekers, organisatie enĀ  anderen. Helaas, maar dat hoort ook bij ons werk. Organisatoren die eenĀ  event willen houden hebben te maken met een heel dik boek aan regeltjes en wetten. Is het niet in orde? Dan kan dit helaas gebeuren. Wij zitten niet stil. Knallen gewoon verder. Wij zaten met carnaval propvol gepland :). Haha zo hebben het liefst. Wij stonden op diverse locaties met samenwerkende partijen. Oss, Groesbeek, Eindhoven! Bezoekers; feesten! Wij kijken mee!Ā  Super gaaf dat wij op diverse locaties mochten werken met carnaval.

Ons doel carnaval 2021; op nog meer locaties werken met nog meer toppers!!👍Ā 

ONZE TOPPERS OP LOCATIEĀ 

In onze vorige blog hebben wij verteld waarom het belangrijk is dat er professionele beveiligers op events staan. Carnaval 2020 was hier het mooie voorbeeld van. Onze samenwerkende topper, Erika Hofman (super goede beveiligster, elke situatie te baas!) verteld ;

“Het feest liep op zijn eind. De bezoekers hebben de hele avond staan hossen en springen. Zoveel plezier! De laatste bezoekers gingen huiswaarts. Ineens stond er een jongeman voor de deur. Ik las de paniek in zijn ogen. Zijn kleding, hand, halsĀ  bedekt met bloed. Ik twijfelde geen seconde. Ik haalde de jongen naar binnen en bedekte meteen zijn hals. Dit omdat ik in eerste instantie dacht dat het ging om een nekwond. Door het vele bloed op zijn hals en kleding. Jongeman was aanspreekbaar. Op naar de EHBO. Duwde uit adrenaline een collega op zij ;). De bezoeker die zich in de EHBO ruimte begaf heb ik vriendelijk ruimte te maken. Ging niet geheel vrijwillig.Ā  De jongeman op een stoel geparkeerd. Zodat ik goed zicht had op zijn hals. De wond was harder aan het bloeden. Na de uitgebreide check bleek dat het bloed afkomstig was van een snee op het achterhoofd. Geen nekwond! Gelukkig. Door het gebruik van alcohol was de snee stevig aan het bloeden. Ik heb eerste alles schoon gemaakt en vakkundig verbonden met een hoofdverband. Ondertussen heeft de organisatie contact opgenomen met de vader van deze jongeman. Even na 04.30 uur kwam de vader binnen gelopen. Ik heb het advies gegeven om alsnog naar de eerste hulp te gaan voor een eventuele hechting, wond af te plakken. Relatief schoon gepoetst zijn vader en zoon vertrokken naar de eerste hulp. Pfff… wat een avond! Gelukkig goed afgelopen. “

Gelukkig was daar onze topper op locatie. Snel, vakkundig, professioneel gehandeld. Een groot voorbeeld voor vele. Haha en dat terwijl wij, vrouwelijke beveiligers, 100 keer per event krijgen te horen Ā“ hĆ© die beveiligers, zijn vrouwen!”. Jazeker, wij zijn vrouwen. Vrouwelijk beveiligers! Daar zijn wij trots op 😊!Ā 

Hoe het afliep

“De volgende dag werd ik door de jongeman in kwestie opgebeld. Ik had mijn nummer bij de organisatie achter gelaten voor een eventuele terugkoppeling. De jongeman vertelde dat het goed ging met hem. Zijn wond was bij de eerste hulp inderdaad afgeplakt. De jongeman bedankte mij voor mijn snelle hulp. De vader van de jongeman sprak ik ook nog even. De vader bedankte mij meerdere keren voor het adequaat handelenĀ“.

NIET ZOMAAR BEVEILIGERS

Gelukkig is dit voorval goed afgelopen. De samenwerkende partij sprak ik de volgende dag. Wat een top vrouwen hebben jullie! Jazeker, daar zijn wij trots op 👌!Ā  Onze beveiligers zijn niet zomaar beveiligers. Het zijn zeer vakkundige mensen met jarenlange ervaring. Voor ons een eer om met deze mensen te MOGEN werken. Enne, zeg nou eerlijk. Wie werkt er niet graag met vrouwen?? Nou, wij wel 😎. Meer hierover in onze volgende blog. Voor nu…apetrots op onze mensen.

Op het moment dat wij een aanvraag ontvangen is het snel schakelen. Inschatten van risicoĀ“s, inschatten welk team wij gaan inzetten. De klik tussen organisatie, de juiste beveiligers op de juiste locatie en doelgroep bezoekers is essentieel. Voor ons dat nog niet zichtbaar bij de aanvraag. Daarom is het zo ontzettend belangrijk om in goed overleg de punten af te vinken. Voor een snelleĀ  en correcte beeldvorming van de aanvraag. Vervolgens plannen wij de juiste beveiligers in voor de juiste locatie.Ā  Dan is het prachtig dat alle puzzelstukjes kloppend zijn. De bezoekers, die hebben met veel plezier en beleving feest gevierd! Daar doen wij het voor. TROTS!Ā 

CREDITS

Deze gaan volledige naar onze samenwerkende topper. Erika Hofman. Professioneel, vakkundig, snel, scherp en als het moet een pitbull 😎! Zo hoort het. Indien je als bezoeker op een event bent en je ziet onze topper. Wees gerust, wees blijĀ  dat zij er is. Dat wij er zijn! Want, dan kan jij met plezier & beleving feesten. Wij…. wij kijken op de achtergrond mee. Heb je ons nodig? Wij zijn er voor je! Thanks topper Erika ❤!